Zoran Kovačević, menadžer gotovih betona i razvoja prefabrikacije

Početkom aprila ove godine imenovani ste na poziciju Menadžera gotovih betona i razvoja prefabrikacije u našoj kompaniji. Recite nam nešto više o Vašoj karijeri u kompaniji kao i o tome šta novi profesionalni izazov predstavlja za Vas?
Počastvovan sam i uzbuđen što sam dobio priliku da vodim RMC tim i aktivno učestujem u razvoju i akvizicijama na polju biznisa kome je fokus prefabrikacija betonskih elemenata i konstrukcija. Već skoro dve decenije radim u građevinskom biznisu i industriji građevinskog materijala kroz različite uloge, od projektanta konstrukcija, preko project managementa, do aktivnog učestvovanja u management timovima vodećih kompanija iz ovih oblasti. Ovo nije moj prvi angažman u cementoj industriji već povratak u kompaniju Moravacem prepoznatljivog brenda i kvaliteta – kompanija ima veliku zaostavštinu definisanja čitave industrije uz istovremeno održavanje snažnog osećaja društvene odgovornosti. Iskreno se radujem što ću postati deo kompanije Moravacem i pomoći u ostvarenju ambicija postavljenih u nedavno pokrenutoj strategiji rasta kompanije, uz istovremeno postavljanje novih standarda za održivo poslovanje.

Građevinsku industriju krasi optimizam bez obzira na stanje u svetu. Nije izvodljivo uspešno pokretati nove projekte, bez optimističkog stava o svemu tome.

Jedan od izazova je novi talas tehnoloških inovacija i naročito digitalizacija, koji imaju ogroman društveni i ekonomski uticaj na životni stil ljudi kako u svetu, tako i kod nas. Digitalizacija je dovela do toga da su kupci danas bolje informisani nego ranije i ne gledaju isključivo cenu proizvoda nego i njegovu dodatnu vrednost tokom godina korišćenja.

Takođe zaštitu životne sredine treba da posmatramo isključivo kroz koncept ciklične ekonomije, odnsono sveobuhvatne održivosti.

U kojim značajnim RMC projektima trenutno učestvuje kompanija Moravacem, a koji su u planu za naredni period?
Pre nego što navedem projekte želeo bih da napomenem da je RMC prodajni tim napravio značajan zaokret u strateškom pristupu tržištu. Dosadašnji pristup je zamenjen segmentnim pristupom i pozicioniranjem u segmetu projekata BIG 7 (sedam najvecih igrača na tržištu). RMC Moravacem tim je uzeo aktivno učešće u više različtih stambenih projekata (npr.Galens Minel 3 cc 34 000m3 svežeg betona), takođe značajno prisustvo je u segmentu nerezidencialnih projekata i industriskih podova. Trenutno smo u fazi pregovora kako za velike stambene objekte tako i za vise infrastrukturnih projekata sa potencialima za postavljanje RMC mobilne baze o kojima će te biti naknadno obavešteni. Lepa vest je što postoji izvesnost da do decembra ove godine će biti možda po prvi put ugovorene količine od 80% proizvodnih kapaciteta za narednu godinu.

Strateško planiranje je ključno za postizanje rasta i konkurentske prednosti u prodaji. Ono nam je omogućilo (pored značajne iskrene pomoći u smislu podrške svih zaposlenih Moravacem) da analiziramo tržište i identifikujemo mogućnosti za rast. Takođe, u planu je da identifikujemo specifične ciljne grupe i prilagodimo za buduće marketinške strategije prema njima. Gore pomenuti pristup nam omogućava da se usredsredimo na ključne segmente tržišta i pružimo personalizovanu vrednost svojim kupcima.

Da li u segmentu RMC radite na inovacijama i širenju ponude u budućnosti?
To je ono što nam diktiraju potrebe tržišta, ali i komplikovani makro-ekonomski uslovi kojima se do sada uspešno prilagođavamo. Pratimo trendove u građevinskoj industriji, te želimo da našim kupcima ponudimo portfolio proizvoda koje objedinjuju proizvode i rešenja kompanije CRH i da to bude razlog za sticanje novih kupaca – uvek onih koji traže napredna rešenja.

Kako god da ovo zamislite ili organizujete, to je uvek najteži deo za sprovođenje. Naša kompanija globalno veruje u pojedinca, u poveravanje zadataka, u osposobljavanje, odnosno osnaživanje, u nagrađivanje vrednosti, u samorazvijanje i rad na sebi.

U prethodnom periodu smo postigli određene korake u tome da donesemo dodatnu vrednost za naše kupce, kako kroz inovacije tako i kroz odgovoran pristup cenovnoj politici, i to će nastaviti da bude naš fokus

Poznato je da je tržište betona u Srbiji, a posebno u Beogradu, veoma dinamično i konkurentno. Koja je generalno strategija kompanije prema kupcima po pitanju načina poslovanja (poštovanje rokova isporuke, kvalitet betona, cena, itd)?
Strategija jeste održiv pristup na beogradskom tržištu koje je od vitalnog značaja za poslovanje u građevinskom biznisu Srbije tako i za Moravacem i prisustvo na istom kroz RMC poslovanje.

Nastavićemo sa vrlo pažljivim pristupom ukupnoj cenovnoj politici, sa fokusom na održavanje ravnoteže između finansijskih ciljeva kompanije, tržišnih kretanja, i najvažnije – kreiranja vrednosti za naše kupce.