Naše priče

Naše priče

Predstavljamo vam naš tim prodaje betona

U poslednjih godinu dana, tim prodaje betona se kompletno promenio. Zato smo odlučili da vam predstavimo novi, mladi i ambiciozni tim i bliže vas upoznamo sa Markom Vidićem, menadžerom prodaje betona, Perom Rakuljem i Pavlom Markovićem, predstavnicima prodaje betona – sa kojima smo razgovarali o strategiji prodaje betona, aktuelnim projektima i planovima.

KO ČINI TIM PRODAJE BETONA

Marko: Tim prodaje betona činimo nas trojica. Pero i Pavle su u sektoru skoro godinu dana, a od pre par meseci, tačnije od juna meseca, ja sam im se pridružio, na poziciji menadžera prodaje betona. Inače, po struci sam dimplomirani inženjer tehnologije. Gađevinskim materijalima bavim se skoro 10 godina. Karijeru sam započeo kao inženjer u razvoju i proizvodnji ali vrlo brzo sam prešao u prodaju. U trzištu cementa i betona sam od 2016. godine.
Dolazak u Moravacem za mene je bila prilika za dalji profesionalni napredak, da vodim tim i budem odgovoran za celokupnu prodaju u sektoru betona, kao i da doprinesem unapređenju strategije prodaje. Takvu priliku nisam želeo da propustim.

Pero: Kao neko ko se u prošlosti dugo bavio sportom, uvideo sam da tu energiju i sportski duh najbolje mogu da iskoristim u prodaji. Volim da se takmičim i da rezultati govore za mene. Zato sam poslednjih 5 godina radio upravo u sektoru prodaje, 4 godine u firmi Wurth, a poslednjih godinu dana sam u Moravacemu. Prelazak u Moravacem bio je vezan za moju želju da podignem svoj profesionalni status na jedan viši nivo, da učestvujem u većim i značajnim projektima i da razvijem i unapredim kontakte sa partnerima i investitorima. Za sada sam jako zadovoljan kako mi sve to ide.

Pavle: Prodajom građevinskih materijala bavim se već 6 i po godina. Uglavnom sam radio u trgovini montažne opreme. Želeo sam da napredujem u poslu, da imam veću odgovornost, da učestvujem u značajnijim projektima i da izađem iz mnoštva artikala i fokusiram se na jedan sa namerom da svu svoju energiju i veštine iskoristim za unapređenje prodaje tog proizvoda. Zato je ovo dobra prilika i svojevrsni test za mene i radujem se svim izazovima i projektima koji slede.

PROJEKTI

Marko: Uprkos padu tržišta od polovine tekuće godine, usled svetske krize i inflacije, mi smo zadržali nivo proizvodnje i povećali smo učešće na tržištu betona kroz direktne kupce i projekte na kojima smo aktivni. Neki od trenutnih projekta su: DTS, Nova Pazova i CTP Šimanovci u oblasti industrijskih podova, objekti stanogradnje Smart Block, Pančevo, M Invest, Požeška Residence, gde isporučujemo betone specijalne namene sa vodonepropusnim kristalima kao i industrijski objekat na Adi Huji sa CEM III suflatno otpornim cementom.

DIGITALIZACIJA

Marko: U oblasti digitalizacije se dosta radi. Cilj nam je unapređivanje i pojednostavljenje procesa administracije prodaje, naravno u skladu sa svim internim procedurama i pravilima. Tržište betona je konkurentno i dinamično, i mi želimo da na tržištu budemo prepoznati kao kompanija koja posluje u skladu sa svim zakonskim i etičkim normama, ali da istovremeno ne budemo preopterećeni procedurama prema kupcima, već da budemo jednostavniji za saradnju, posebno u administrativnom aspektu. Zato smo zajedno sa koleginama iz finansija i administracije prodaje pokrenuli proces optimizacije fakturisanja, čime ćemo znatno olakšati ceo proces interno i eksterno ka kupcima.

Pero: Dodao bih još jedan projekat koji je u toku, i koji predstavlja regionalnu inicijativu, a to je Sales Force – čija će implementacija olakšati ugovaranja sa kupcima preko aplikacije i samim tim svima u lancu pojednostaviti i ubrzati proces. Početkom naredne godine očekuje se lansiranje tog novog sistema.

STRATEGIJA I PLANOVI

Marko: Naša strategija je uspostavljanje stabilne i dugoročne saradnje sa partnerima. Kvalitet proizvoda, korektna i profesionalna saradnja sa kupcima, poštovanje rokova – to su neke od stvari koje mi uveliko ispunjavamo, ali hoćemo i možemo više. Želimo da našim kupcima pružamo dodatnu vrednost u obliku pružanja inovativnih rešenja, transparentnosti u komunikaciji, tehničke, logističke i svake druge podrške. Naše učešće na tržištu može biti mnogo veće i šire nego što je to klasična prodaja i mi smo spremni da u tom pravcu idemo.
Na tom našem putu veliku podršku imamo od strane novog menadžmenta, posebno Generalnog direktora koji se uključio u proces, poznaje tržište i problematiku, ima sluha i podržava nas u razvoju strategije – a sve u cilju unapređenja pozicije Moravacem betona, kroz razvijanje strateških partnerstava sa ključnim kompanijama.

Pavle: Ideja i plan je da se napravi inovativniji pristup sektora prodaje. Takođe, nastavljamo da širimo portfolio poznanstava, kupaca, dobavljača, investitora. Želimo da unapredimo položaj na tržištu, da se dokažemo kao pouzdan partner u svim segmentima tržišta.

Marko: I za kraj, ali ne najmanje važno, dodao bih da je pored kvaliteta betona i dobrih odnosa sa našim partnerima, za uspešan posao uvek važna i interna međusektorska saradnja, na koju mi možemo da računamo u svakom trenutku. Povezanost, razumevanje i komunikacija između proizvodnje, logistike, kvaliteta i prodaje (ali i drugih odeljenja podrške) je na visokom nivou i to je jedna od krucijalnih stvari za uspešno odvijanje biznisa. Svi smo u lancu i zato je bitno da svi dobro funkcionišemo, stoga želimo da se zahvalimo svim kolegama iz kompanije Moravacem na dosadašnjoj podršci – verujemo da sve izazove koji su ispred nas možemo savladati uspešno i u budućnosti, kroz timski rad.